جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۴:۲۵

اخبار

در تداوم برنامه های سفر دولت به خراسان جنوبی

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه کویر تایر بیرجند

بازدید وزیر صنعت، معدن و تجارت از کارخانه کویر تایر بیرجند
وزیر صنعت، معدن و تجارت در تداوم برنامه های سفر دولت به استان خراسان جنوبی از خط تولید کارخانه کویر تایر شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع از پیشرفته به نقل از شاتا وزیر صمت در تداوم برنامه های سفر رییس جمهور و تعدادی از اعضای هیأت دولت به استان خراسان جنوبی از کارخانه کویر تایر شهرک صنعتی بیرجند بازدید کرد.
سید رضا فاطمی امین در بازدید از خطوط تولید و قسمت های مختلف این کارخانه که دارای ظرفیت ها و پتانسیل های عظیمی در صنعت لاستیک است، ضمن گفتگو با مدیران، کارکنان و فعالان این مجموعه، چالش ها و موانع تولید این واحد تولیدی را مورد بررسی قرار داد و برای حل آنها دستورات لازم را صادر کرد.

سید رضا فاطمی امین با بیان اینکه تا پایان امسال برای تمامی شهرستان‌های کشور یک برنامه تخصصی در بخش صنعت، معدن و تجارت همان شهرستان از جمله استان خراسان جنوبی تهیه خواهیم کرد که در این برنامه فرصت‌ها، مشکلات و رویدادها کاملا مشخص می‌شود، خاطرنشان کرد: در این برنامه که افق اجرایی آن تا سه سال آینده خواهد بود به‌نوعی نقشه راه و برنامه عملیاتی مشخص می‌شود.
فاطمی امین گفت: تمرکز ما بر این است که هر شهرستان چه فرصت‌ها و چه زیرساخت‌هایی کم دارد و چه مشوق هایی باید داشته باشیم تا سرمایه‌گذاران را در بخش‌های صنعتی، معدنی و تجاری مناسب هدایت نموده و یک توسعه متوازن در کشور را شاهد باشیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: صادرات یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد و تا سال ۱۴۰۴ صادرات غیرنفتی را باید ۲ برابر کنیم و در این زمینه کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان اولویت اول را دارد.
فاطمی امین بیان کرد: یکی از پروژه‌های مورد تاکید ما به طور ویژه در بحث صادرات و حمایت از آن، بازارسازی و مذاکرات سیاسی است که به توسعه بازار داخلی کمک می نماید.
وی اظهار داشت: لاستیک سنگین را عمدتا وارد می‌کنیم اما تولید داخلی آن مورد حمایت جدی وزارت صنعت، معدن و تجارت خواهد بود.
وزیر صمت گفت: رویدادی در خراسان جنوبی اتفاق افتاده که جا دارد از مدیریت شرکت کویرتایر تقدیر کنیم، اینکه کار اصلی این شرکت تولید تایر بود اما پا را فراتر گذاشته و وارد حوزه ماشین‌سازی شده است.
وی عنوان کرد: شرکت کویرتایر علاوه بر اینکه تولیدکننده تایر است وارد حوزه ماشین سازی شده که جای تشکر دارد تا جایی که بتوانیم از این شرکت حمایت های لازم را انجام میدهیم.
فاطمی امین گفت: صادرات ایران باید صادرات فناوری و ماشین‌آلات باشد و اگر این شرکت برنامه داشته باشد برای احداث خط لاستیک در کشورهای دیگر قطعا حمایت خواهیم داشت.

بر اساس این گزارش کارخانه کویر تایر با سرمایه گذاری شش هزار میلیارد ریالی ظرفیت تولید سالانه ۳۰ هزار تن انواع تایر را دارد.

این کارخانه به عنوان بزرگترین واحد صنعتی استان خراسان جنوبی توانسته است برای بیش از یک هزار و ۲۷۰ نفر به صورت مستقیم و حدود ۶۰۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم شغل ایجاد کند.
گفتنی است حدود 16 درصد شاغلان بخش صنعت کل استان و حدود 34 درصد شاغلان بخش صنعت مرکز استان در این مجموعه مشغول به کار هستند

۲۰ شهریور ۱۴۰۰ ۱۳:۴۵

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید