چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ ۰۳:۲۰

اخبار

در نشست هم اندیشی مدیرعامل صحا با رئیس دانشگاه شیراز مطرح شد:

آمادگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته جهت کمک به تحکیم هرچه بیشتر رابطه بین صنعت و دانشگاه

آمادگی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته جهت کمک به تحکیم هرچه بیشتر رابطه بین صنعت و دانشگاه
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با رئیس دانشگاه شیراز دیدار و گفتگو کرد .
به گزارش روابط عمومی صحا؛ رضا نقی پور اصل در سومین و آخرین روز از سفر به استان فارس با حضور در دانشگاه شیراز با رئیس و جمعی از مدیران و اساتید این دانشگاه دیدار و گفتگو کرد. در ابتدای این دیدار دکتر نادگران رئیس دانشگاه شیراز ضمن خیر مقدم به مدیرعامل صحا و هیات همراه، گفت: در سالهای اخیر در حوزه صنایع در سطوح مختلف، شهادت میدهم کمتر فردی دیده ام در کنار صنعت دغدغه دانشگاه را هم داشته باشد و آقای دکتر نقی پور از معدود مدیرانی است که در این زمینه دغدغه مند بوده و همواره در کنار توجه به صنایع توجه به دانشگاه ها را هم در برنامه های کاری خود داشته اند لذا جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر نمایم.
 
وی افزود : در گذشته جلسات خوب و مفیدی با مدیران صحا داشته و مواردی را که مدنظر صندوق بود به دانشکده های تابعه به ویژه علوم مهندسی و کشاورزی منتقل کردیم که متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا این موضوعات به حاشیه رفت اما امروز با تغییر رویکرد و نگرش بین اساتید و دانشجویان و تغییر نگاه از نگاه سنتی به سمت حرکت به سوی نوآوری و کارآفرینی خواستار همکاری جدی با مجموعه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به منظور جا انداختن هرچه بهتر این تغییر نگرش هستیم .
 
وی شکل گیری دفتر ارتباط با صنعت در دانشگاه شیراز را یکی از اقدامات در راستای تغییر نگرش دانشجویان و اساتید بر شمرد و خواستار برگزاری نشست های مشترک و کارگاهای آموزشی و وبینارهای تخصصی با مدیران و متخصصان صحا به منظور آشنایی هرچه بهتر اساتید و دانشجویان با مقوله صنایع پیشرفته شد.
 
رضا نقی پور نیز در این دیدار با اشاره به پتانسیل های بالای استان فارس در حوزه صنایع پیشرفته گفت: استان فارس یکی از پتانسیل های خوب کشور در حوزه صنایع هایتک و پیشرفته می باشد لذا این انتظار از دانشگاه شیراز می رود تا همگام با سایر مجموعه های حمایتی مثل صحا ،برای جذب شرکت های دانش بنیان اقدام کند.
مدیرعامل صحا افزود :دانشگاه باید متولی امر شرکت های فعال در حوزه هایتک باشد و با فعال کردن مراکز رشد و فناوری، با جذب و تقویت شرکت های فعال در این زمینه، به اعتلای این حوزه از صنعت در استان و کشور کمک نماید .
 
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته خاطر نشان کرد : به عنوان یک فعال که سالهاست دغدغه اشاعه علوم و توسعه صنعت را داشته ام معتقدم که بخش تحقیقات و فناوری نباید در وزارت علوم تضعیف و از دانشگاه ها حذف شود.
نقی پور اصل صحا را پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه دانست و گفت: صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در کنار رسالت قانونی خود همواره سعی کرده به عنوان پلی بین دانشگاه و صنعت عمل کند لذا در همین راستا آمادگی هر نوع همکاری و کمک جهت تقویت بیش از پیش رابطه بین صنعت و دانشگاه را داریم.
در پایان این نشست مقررگردید جلساتی به منظور آشنایی بیشتر دانشجویان و اساتید دانشگاه شیراز با صنایع پیشرفته در قالب کارگاه های آموزشی ، وبینارهای تخصصی و جلسات مشترک با مجموعه صحا و همکاری سازمان صمت استان فارس برگزار گردد.
گفتنی است دانشگاه شیراز با پیشینه بیش از نیم قرن، یکی از بزرگترین و مهمترین دانشگاه های کشور است که قطب پژوهشی کشور نیز به شمار می آید. این دانشگاه 610عضو هیأت علمی و بیش از 19000 دانشجو داردو در آن  80 رشته کارشناسی، 183 رشته کارشناسی ارشد ، 102 رشته دکترای تخصصی  و یک رشته دکترای حرفه ای ارائه می شود و به عنوان یک دانشگاه جامع، مسوولیت تربیت اعضای هیأت علمی کارآمد برای مراکز پژوهشی و آموزش عالی در کشور را بر عهده دارد.

 

دانشگاه شیراز 6

دانشگاه شیراز 5

دانشگاه شیراز 2

دانشگاه شیراز 7

دانشگاه شیراز 4

۲۵ خرداد ۱۴۰۰ ۰۹:۳۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید