جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۵:۳۷

اخبار

دیدار مدیرعامل صحا با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور

دیدار مدیرعامل صحا با معاون علمی و فناوری رئیس جمهور
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی صحا، رضا نقی پور اصل در این دیدار که در محل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار گردید، نخست ضمن معرفی شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، گزارشی از تاریخچه تاسیس، فعالیت ها و همچنین اهم اقدامات، عملکرد و برنامه های آتی صحا ارائه کرد.
مدیرعامل صحا عملکرد صندوق در سال 99 را بی نظیر توصیف کرد و گفت: در سال 99 که از سوی رهبر معظم انقلاب مزین به شعار  جهش تولید شده بود، علیرغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و همچنین همه گیری بیماری کرونا، با همت و تلاش همه همکاران توانستیم ضمن تحقق عملی  شعار جهش تولید در صنایع پیشرفته، رکوردهای قابل توجهی را در زمینه ارائه خدمات مختلف ثبت نماییم که در 25 سال فعالیت صندوق بی نظیر بود.
رضا نقی پور اصل افزود: طی 20 ماه گذشته از بیش از 150 شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم و در سال 99 علیرغم مشکلات و چالش های پیش رو، شاهد رشد 70 درصدی در ارائه تسهیلات، رشد 37 درصدی در صدور ضمانت نامه ها، کاهش 35 درصدی در هزینه های صندوق و افزایش 45 درصدی در آمدهای صندوق بودیم که مجموع این عملکردها موجب جابجایی رکورد ها در 25 سال فعالیت صندوق گردید. 
مدیرعامل صحا خاطر نشان کرد: تدوین، تائید و تصویب ساختار سازمانی صندوق بعد از 25 سال فعالیت در کنار اقداماتی از قبیل افزایش مصوبات طرح ها، رشد وصول مطالبات، رشد بیشترین گردش پولی، توجه به دولت الکترونیک و کاهش زمان ارائه تسهیلات از دیگر برنامه ها و عملکردهای موفق صندوق در سال گذشته بود که به عنوان مثال در ارائه تسهیلات با اصلاح فرآیندها تسهیلات مصوب برخی مجموعه ها در بازه زمانی دو هفته پرداخت گردیده است.
رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با اشاره به برنامه های صحا برای حمایت و پشتیبانی هرچه بهتر از صنایع پیشرفته گفت : در سال 1400 مانع زدایی را در سرلوحه کارهای خود قرار داده ایم و تلاش کرده ایم  با تسهیلگری، اصلاح فرآیندها و کاهش بروکراسی در ارائه خدمات، به دنبال تحقق عملی شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها در حوزه صنایع هایتک و دانش بنیان باشیم و به همین منظور، تمام عزم خود را جزم کرده ایم تا از همه ظرفیت های موجود در کشور به ویژه در بدنه دولت، جهت کمک و حمایت از این صنایع استفاده کرده و شاهد رونق و شکوفایی بیش از پیش در صنایع پیشرفته کشور باشیم .
نقی پور اصل افزایش سرمایه صندوق را یکی از دغدغه های اصلی مدیران صحا دانست و افزود: سرمایه فعلی صحا متناسب با نیاز شرکت های حوزه صنایع پیشرفته نیست لذا انتظار داریم  با افزایش تعامل بین صحا و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، بتوانیم از توان و ظرفیت آن معاونت جهت معرفی و تشریح عملکرد و دستاوردهای صندوق در حمایت از صنایع هایتک کشور و همچنین رایزنی با مقامات مسئول اقتصادی دولت برای افزایش سرمایه صندوق استفاده نماییم. 
وی خاطر نشان کرد؛ در بحث افزایش سرمایه صندوق ، وزیر محترم صمت نیز طی نامه ای از ریاست محترم جمهوری درخواستی مبنی بر افزایش سرمایه صندوق از طریق منابع صندوق نوآوری و شکوفایی درقالب عاملیت داشته اند که امیدواریم با موافقت ریاست محترم جمهور بتوانیم از این ظرفیت نیز برای حمایت هرچه بهتر از صنایع پیشرفته کشور استفاده نماییم
دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور نیز در این دیدار  ضمن خیر مقدم به نقی پور اصل و هیات همراه، از زحمات مدیران این مجموعه در حمایت از شرکت های فناور و دانش بنیان کشور تقدیر و تشکر کرد.
ستاری با اشاره به صحبت های مدیرعامل صحا در خصوص مشکلات و چالش های پیش روی صندوق گفت: با توجه به گسترش و پیشرفت روز افزون دامنه صنایع هایتک و دانش بنیان در کشور باید نگاه ها نسبت به آن نیز تغییر کند و حمایت های بیشتری از این صنایع به عمل آید .
وی از صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به عنوان یکی از با سابقه ترین مجموعه های حمایتی فعال در بدنه دولت یاد کرد و افزود: با توجه به تغییر رویکرد صندوق از صنایع الکترونیک به پیشرفته باید افزایش سرمایه آن نیز متناسب با این تغییر صورت می گرفت.
درادامه این نشست موضوعاتی از قبیل راه های تعامل بیش از پیش صحا با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، راه های افزایش سرمایه صندوق با استفاده از ظرفیت این معاونت در دولت و استفاده صندوق از ظرفیت های مالی صندوق نوآوری و شکوفایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 

دیدار با دکتر ستاری 16

دیدار با دکتر ستاری 17

دیدار با دکتر ستاری 15

 

۱۷ خرداد ۱۴۰۰ ۰۸:۱۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید