پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ۱۷:۳۷

اخبار

امضای تفاهمنامه همکاری بین صحا و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری های دفاعی وزارت دفاع

امضای تفاهمنامه همکاری بین صحا و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری  و توسعه فناوری های دفاعی وزارت دفاع
شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری های دفاعی در راستای حمایت هرچه بیشتر از فناوری های حوزه دفاعی کشور تفاهمنامه همکاری امضا کردند.
به گزارش روابط عمومی صحا، نشست مشترک مدیران شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور با رئیس و اعضای هیات مدیره صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری های دفاعی، به منظور امضای تفاهمنامه گسترش همکاری های مشترک در محل صندوق حمایت از فناوری های دفاعی برگزار شد.
امیر دریادار فرهاد امیری معاون وزیر و رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم به مدیرعامل صحا و هیات همراه گزارشی از سوابق و نحوه همکاری های این صندوق با صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ارائه کرد .
رئیس موسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی  افزود : پیشرفت رو ازفزون علم و تنوع فناوری ها در حوزه صنایع دفاعی در کنار کمبود منابع موجب شد تا از ظرفیت سایر دستگاه ها استفاده کنیم لذا رویکردی را در قالب همکاری لشکری و کشوری تعریف کرده و در این چارچوب از توان سایر بخش ها از جمله صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در احصاء و حمایت از فناوری های دو منظوره استفاده می کنیم.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در این نشست ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای دفاع مقدس و تبریک سالروز آزاد سازی خرمشهر، گزارشی از عملکرد صندوق در سال 99 و برنامه های آتی آن ارائه کرد.

رضا نقی پور اصل عملکرد صندوق در سال جهش تولید را بی نظیر توصیف کرد و گفت: در سال 99 علیرغم فشارهای اقتصادی ناشی از تحریم های ظالمانه و همچنین همه گیری بیماری کرونا، توانستیم با همت و تلاش همه همکاران ضمن تحقق عملی جهش تولید در صنایع پیشرفته رکوردهای قابل توجهی را در زمینه ارائه تسهیلات، صدور ضمانت نامه ها، وصول مطالبات ثبت نماییم که در 25 سال فعالیت صندوق بی نظیر بود. 
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مانع زدایی را یکی از اهداف مهم صحا برای تحقق عملی شعار سال 1400 برشمرد و افزود : حسب نامگذاری سال 1400 به عنوان سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها توسط رهبری معظم انقلاب، به منظور نیل به تحقق عملی آن، تسهیلگری را در سرلوحه کارهای خود قرار دادیم و با بازنگری در آیین نامه ها و فرآیندها که البته از سال گذشته آن را آغاز کرده و جابجایی رکوردهای اخیر نیز حاصل آن می باشد، گام های مهمی را در این زمینه برداشتیم که یکی از این موارد کاهش مدت زمان ارزیابی طرح ها می باشد.

نقی پور اصل در ادامه به سوابق همکاری صحا با صنایع دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: در سال های اخیر خوشبختانه تعامل و همکاری خوبی با مجموعه صنایع دفاعی کشور داشتیم به نحوی که علاوه بر مبلغ 500 میلیارد ریال تسهیلات مبلغ 800 میلیارد ریال نیز در قالب ضمانتنامه ها از صنایع پیشرفته در حوزه صنایع دفاعی حمایت کرده ایم.

در ادامه این نشست طرفین به بحث و بررسی مواردی از قبیل تشکیل کارگروه مشترک به منظور ارزیابی طرح های حوزه دفاعیبه منظور حفظ پروتکل های محرمانگی طرح های نظامی، بازنگری،مساعدت و تسهیلگری صحا در وثائق دریافتی از شرکت های حوزه صنایع دفاعی، استفاده از ظرفیت عضویت وزیر دفاع در مجمع عمومی صحا و بازدید از پردیس دفاعی وزارت دفاع در استان فارس و ایجاد نمایندگی صحا در این پردیس به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در پایان این نشست تفاهم نامه گسترش همکاری های مشترک بین شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و صندوق حمایت از تحقیقات، نوآوری و توسعه فناوری های دفاعی به امضای نقی پور اصل و امیردریادار فرهاد امیری رسید.

 

امضای تفاهمنامه 4

 

۴ خرداد ۱۴۰۰ ۱۷:۳۳

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید