جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۰۹:۳۵

اخبار

نقی پور اصل اعلام کرد:

رکورد شکنی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور در ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه ها بعد از 22 سال

رکورد شکنی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته کشور  در ارائه تسهیلات و صدور ضمانتنامه ها بعد از 22 سال
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته از رشد 70 درصدی در ارائه تسهیلات و جابجایی رکورد 21 ساله صحا خبر داد.
به گزارش روابط عمومی صحا؛ رضا نقی پور اصل مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صحا از رشد 70 درصدی ارائه تسهیلات و رشد 30 درصدی صدور ضمانت نامه در این صندوق خبر داد.
مدیرعامل صحا گفت: میزان دقیق تسهیلات مالی اعطایی صندوق به متقاضیان در سال 1399 معادل 1375 میلیارد ریال می باشد که این میزان حاکی از رشد 70 درصدی نسبت به سال 1398 و بیشترین میزان تسهیلات اعطایی در دوره 21 ساله از زمان آغاز فعالیت صندوق تاکنون می باشد.
رئیس هیات مدیره صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به ضمانت نامه های صادره توسط صحا اشاره کرد و افزود: ارزش ضمانت نامه های صادره در سال 1399 معادل 1110 میلیارد ریال می باشد که ضمن رشد 30 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، به بالاترین میزان خود از زمان شروع فعالیت های صندوق تاکنون رسیده به طوری که این میزان صدور ضمانت نامه، ثبت عملکرد جدیدی را در ارائه تسهیلات اعتباری رقم زده است.
نقی پور اصل در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و مشکلات و معضلات پیش روی همه کسب و کارها به ویژه در حوزه صنایع پیشرفته تلاش گردیده تا بالاترین سطح خدمات اعتباری به شرکت های فناور در راستای اخذ، اجرا و ایفای تعهداتشان در قبال قراردادهای فنی و تخصصی با کار فرمایان ارائه گردد به نحوی که ظرفیت انعقاد و اجرای قراردادها به میزان رقمی بالغ بر 7000 میلیارد ریال برای کشور در حوزه صنایع پیشرفته فراهم گردد.
وی همچنین اظهار داشت که در سال جهش تولید در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته شاهد بیشترین مصوبات در تسهیلات  با مبلغی بالغ بر 1557 میلیارد ریال و مصوبات در ضمانت نامه ها با مبلغی بالغ بر 1783 میلیارد ریال، بیشترین وصول مطالبات و بسته شدن تعداد قابل توجهی از حسابهای سنواتی مربوط به دهه 80 بودیم و همه این ها در سالی اتفاق افتاده است که بیماری کرونا موجب شد تا صحا نتواند از همه ظرفیت های خود به ویژه در حوزه نیروی انسانی استفاده کند.
مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته مهمترین چالش پیش روی این صندوق را در سال 1400 افزایش سرمایه آن دانست و ابراز امیدواری کرد با حمایت بیش از پیش وزارت صمت این مهم در سال جدید تحقق یافته تا این مجموعه بتواند شرکت های بیشتری را در حوزه صنایع هایتک و فناور تحت حمایت قرار دهد.
 
۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ ۱۶:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید