جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۲۰:۳۵

اخبار

وزیر صمت در آیین افتتاح ابرپروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی:

مشارکت ۱۹۴ شرکت داخلی در ۱۵ استان برای اجرای ابر پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس/ عدم استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه افتخار آمیز است

مشارکت ۱۹۴ شرکت داخلی در ۱۵ استان برای اجرای ابر پروژه ملی انتقال آب خلیج فارس/ عدم استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه افتخار آمیز است
وزیر صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: عدم استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه افتخار آمیز است.

به گزارش روابط عمومی شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته به نقل از شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در گزارشی ویدیوکنفرانسی به رییس جمهور در آیین افتتاح ابرپروژه شیرین سازی و انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی ایران، افزود: امروز روزی تاریخی و مبارک برای ملت شریف ایران است و این پروژه به عنوان یک ابر پروژه نادر در خاورمیانه بزرگترین پروژه آبی خاکی ایران است که در نظام مقدس جمهوری اسلامی افتتاح می شود.

ابر پروژه انتقال آب دریا به فلات مرکزی ایران یادگاری برای آیندگان خواهد بود

وی ادامه داد: همان گونه که دو هزار سال پیش پیشینیان ما با حفر قنوات در دل کویر آب را برای کشاورزی و شرب بر روی زمین می آوردند، امروز نیز نسل ما در عصر جمهوری اسلامی ایران بزرگترین انتقال آب از دریا به فلات مرکزی ایران را برای نسل امروز و آیندگان به یادگار می‌گذارد.

با اجرای این پروژه شعار "ما می‌توانیم" محقق شد

وزیر صمت با تأکید بر اینکه اجرای این پروژه در واقع تحقق شعار ما می‌توانیم بوده است، گفت: هرچند منفی گرا ها مجریان طرح را از موفقیت آمیز بودن این طرح ناامید می کردند اما اجرای موفق این طرح حیرت و شگفتی همگان را به دنبال داشت.

عدم استفاده از منابع دولتی در اجرای پروژه قابل افتخار است

رزم‌حسینی بیان کرد: امروز مفتخریم که این پروژه بدون حتی یک ریال بودجه دولتی اجرا می‌شود و از ظرفیت شرکت های بزرگ معدنی، سازمان های توسعه گرا و بزرگ و منابع بانکی کشور برای انجام پروژه استفاده شده است.

مشارکت ۱۹۴ شرکت داخلی در ۱۵ استان برای اجرای پروژه

وی با بیان اینکه ۱۹۴ شرکت داخلی در ۱۵ استان برای این پروژه مشارکت داشتند، گفت: ۸ هزار نفر به صورت روزانه در این پروژه مشغول به فعالیت بودند.

وزیر صمت همچنین اضافه کرد: اجرای این پروژه توسط ماشین آلات و تجهیزات داخلی انجام شد و این نشانگر این موضوع است که ما می‌توانیم آب پایدار را برای شرب و صنایع رقم بزنیم.

ذخیره سازی ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب در سفره‌های زیرزمینی

رزم حسینی با اشاره به اینکه با راه اندازی این پروژه پس‌انداز و ذخیره سازی آب را نیز خواهیم داشت، گفت: ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب ذخیره سازی در سفره‌های زیرزمینی با اجرای این پروژه خواهیم داشت.

آب را برای فعالیت معادن باید کنار آن ها بیاوریم

وی با بیان اینکه صرفه اقتصادی در این است که آب را برای فعالیت ها به کنار معادن بیاوریم، بیان کرد: این این پروژه الگوی موفقی در همین راستا خواهد بود.

وزیر صمت با اشاره به همکاری های انجام شده برای راه اندازی این پروژه تصریح کرد: برای انجام این پروژه همکاری خوبی میان بخش های دولتی اعم از وزارت نیرو، جهاد کشاورزی، محیط زیست، صندوق توسعه ملی مدیران منطقه‌ای و محلی و استانداران به خصوص استانداران کرمان، هرمزگان و یزد وجود داشت.

رزم‌ حسینی همچنین تاکید کرد: نمایندگان مردم این مناطق در مجلس شورای اسلامی نیز نقش بسیار خوبی در پیگیری امورات مربوط به این پروژه برای به سرانجام رسیدن داشتند.

ضرورت حمایت از ایده ها و مدیران ریسک پذیر

وی همچنین با اشاره به اینکه ایده این پروژه از پایین به بالا آمد، گفت: ایده ها باید مورد توجه قرار بگیرد و این پروژه نیز توسط مدیران شجاع و ریسک‌پذیر به منصه ظهور رسید.

وزیر صمت ادامه داد: مطالعات اولیه پروژه انجام شد و اجرای پروژه در دولت یازدهم آغاز که در دولت دوازدهم مورد افتتاح قرار گرفت.

وزیر صمت همچنین بیان کرد: وزارت صمت با مشارکت شرکت ها، سازمان های توسعه گرا و شرکت‌های بزرگ معدنی طرح‌های دیگری را نیز دارد.

۱۵ آبان ۱۳۹۹ ۱۰:۳۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید