جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱۹:۱۸

اخبار

در دیدار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با نقی پور اصل مطرح شد:

امضای تفاهنامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای در آینده ای نزدیک

امضای تفاهنامه همکاری با سازمان فنی و حرفه ای در آینده ای نزدیک
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران با حضور در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته با مدیرعامل و رئیس هیات مدیره صحا دیدار و گفتگو کرد.
به گزارش روابط عمومی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته، رضا نقی پور اصل در این دیدار با اشاره به تعامل و همکاری صحا با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه دانشگاه ها و مراکز علمی کشور از توانمندی و ظرفیت بالایی در تولید دانش در حوزه های مختلف به ویژه در زمینه های فنی و صنعتی و همچنین تربیت نیروی انسانی متخصص برخوردارند و اعتقاد ما بر این است که اگر از این ظرفیت به درستی استفاده شود می تواند گره گشای بسیاری از مشکلات کشور باشد.
رئیس هیات مدیره شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته همکاری با دانشگاه ها را از برنامه ها و اهداف مهم این صندوق دانست و خاطرنشان کرد: همکاری با مراکز معتبر علمی و دانشگاهی یکی از اولویت های ما در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته می باشد و در همین راستا در یک سال گذشته بیش از 40  تفاهمنامه با مراکز معتبر علمی، دانشگاهی و پارک های علم و فناوری منعقد کردیم و گام های خوبی نیز در راستای عملیاتی شدن این تفاهمنامه ها برداشته ایم و هم اکنون نیز این برنامه را به صورت ویژه دنبال می کنیم تا بتوانیم از همه ظرفیت های علمی کشور جهت توسعه اقتصاد دانش بنیان بهره مند شویم.
مدیرعامل صحا سازمان فنی و حرفه ای را یکی از مراکز مهم  علمی دانست و گفت: سازمان فنی و حرفه ای از بدو تشکیل تا کنون خدمات زیادی را به کشور ارائه کرده است که مهمترین آن ایجاد امکان تولید ثروت از دانش می باشد .
وی خاطرنشان کرد :کمک به جوانان جهت ایجاد اشتغال به ویژه در حوزه های صنعتی علاوه بر حل مشکل بیکاری می تواند به تولید ثروت و خودکفایی در کشور کمک کند.
پوراندخت نیرومند مدیرکل فنی و حرفه ای استان تهران نیز در این دیدار ابتدا گزارشی از فعالیت های این اداره کل ارائه کرد.
وی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته در صندوق حمایت از صنایع پیشرفته گفت : وجود صندوق های حمایتی مثل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته و حمایت آن ها از جامعه نخبگان علمی کشور بسیار دلگرم کننده است و در شرایط فعلی که کشور درگیر مشکلات اقتصادی است وجود این صندوق می تواند کمک شایانی به ایجاد امید در دل نخبگان جوان برای تولید،ایجاد اشتغال و خودکفایی در محصولات دانش بنیان کند.
مدیرکل فنی و حرفه ای استان تهران انعقاد تفاهمنامه های صحا با مراکز علمی را ارزشمند توصیف کرد و خاطرنشان کرد: انعقاد بیش از 40 تفاهمنامه همکاری کار بسیار بزرگ و ارزشمندی است که در صحا انجام شده است و تداوم این کار جامعه علمی کشور را می تواند بیش از پیش دلگرم نماید.
در ادامه این نشست طرفین به بررسی راه های استفاده از ظرفیت های متقابلا به ویژه در تربیت نیروی انسانی متخصص پرداختند و مقرر گردید در آینده ای نزدیک تفاهمنامه همکاری بین دو مجموعه منعقد گردد.

 

فنی و حرفه ای

 
۷ آبان ۱۳۹۹ ۱۶:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید