جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ۰۸:۵۸

اخبار

تسهیلات لیزینگ محصولات دانش‌بنیان از مرز 100 میلیارد ریال فراتر رفت

تسهیلات لیزینگ محصولات دانش‌بنیان از مرز 100 میلیارد ریال فراتر رفت
106 میلیارد ریال تسهیلات لیزینگ برای خرید محصولات دانش‌بنیان شرکت‌های دانش‌بنیان براساس تفاهمنامه مرکز ملی فن بازار ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی تصویب شد.

به گزارش صندوق حمایت از صنایع الکترونیک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اکبر قنبرپور رئیس مرکز فن بازار ملی معاونت علمی گفت: طرح لیزینگ محصولات دانش‌بنیان با انعقاد تفاهم‌نامه بین مرکز فن بازار ملی ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی از ابتدای آذرماه سال 1393 شروع شده است و در 9 ماه گذشته پس از طی فاز اولیه آن در سال 93، تاکنون به 31 شرکت و معادل 106 میلیارد ریال تخصیص یافته است.

وی توضیح داد: 60 پرونده دیگر به ارزش 350 میلیارد ریال نیز توسط کارگزاران سراسر کشور در حال تکمیل و ارسال به صندوق نوآوری و شکوفایی است و برای اجرای این طرح، در حال حاضر 40 کارگزار تبادل فناوری در سراسر کشور (18 استان) در این طرح مشغول بازاریابی محصولات دانش‌بنیان بوده و با فعالیت آن‌ها پیش‌بینی می‌شود تعداد این تسهیلات افزایش یابد.

قنبرپور عنوان کرد: تسهیلات لیزینگ به تمام خریداران محصولات دانش‌بنیان تولید شده از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان قابل تخصیص است و لیست شرکت‌های دانش بنیان در سامانه www.daneshbonyan.ir قابل رویت است. این تسهیلات به میزان 70 درصد مبلغ قرارداد یا پیش فاکتور با نرخ 9 درصد و دوره بازپرداخت حداکثر 36 ماهه اعطا می‌شود.

رئیس مرکز فن بازار ملی معاونت علمی خاطرنشان کرد: با مذاکرات صورت گرفته، محدودیتی از نظر منابع مالی برای اعطای این تسهیلات از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی نبوده و متقاضیان می‌توانند ضمن تعامل با کارگزاران تبادل فناوری فن‌بازار که لیست آن از طریق آدرس اینترنتی فن بازار به نشانی www.techmart.ir در دسترس است، درخواست خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/م

 

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ ۱۳:۴۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید