جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ۱۱:۴۳

اخبار

مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

برای اولین بار در کشور جایزه ملی صحا اهدا می شود

برای اولین بار در کشور جایزه ملی صحا اهدا می شود
مدیرعامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در آیین تجلیل از خبرنگاران از اعطای جایزه ملی صحا برای اولین بار در کشور به شرکت های فعال در حوزه صنایع پیشرفته خبر داد.

 به گزارش واحد روابط عمومی صحا؛ به مناسبت روز خبرنگار آیین تجلیل از خبرنگاران فعال در حوزه صنایع با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته ، جمعی از اصحاب رسانه و مدیران این شرکت برگزار گردید.

رضا نقی‌پور اصل در ابتدای این نشست ضمن تبریک اعیاد قربان و غدیر خم و همچنین گرامیداشت روز خبرنگار گفت : روز خبرنگار روز تجلیل از کسانی است که در راه آگاهی بخشی به جامعه همواره صادقانه و شرافتمندانه  تلاش کرده و برای انجام رسالت خود متحمل هزینه های مادی و معنوی شده و در بعضی مواقع حتی از جان خود نیز گذشته اند، لذا برخود واجب میدانم ضمن بزرگداشت این روز به ویژه گرامیداشت یاد و خاطره شهید صارمی و شهدای گرانقدر خبرنگار، از تلاش های همه اصحاب رسانه علی الخصوص کسانی که در یک سال گذشته ما را همراهی کردند و اخبار صندوق را در سطح جامعه بازتاب دادند تشکر نمایم رسانه هایی از قبیل روابط عمومی وزارت صمت ، واحد مرکزی خبر ،خبرگزاری های ایرنا، ایسنا، تسنیم، صنایع و سایر عزیزان که همواره همراه صندوق حمایت از صنایع پیشرفته بودند تقدیر و تشکر کنم و امیدوارم این همکاری ها تداوم داشته باشد و بتوانیم در کنار هم مخصوصا برای حوزه های مختلف صنایع قدم های خوبی برداریم، قطعا بازتاب تلاش های همکاران ما و همچنین سیاست هایی که در هیئت مدیره صندوق تدوین می شود در سطح جامعه می تواند ما را برای حمایت هرچه بهتر و هرچه بیشتر از صنایع و ارائه خدمات بهتر به متقاضیان تقویت نماید و این مهم میسر نمی شود مگر با همکاری و همراهی شما عزیزان و البته در راه این خدمت رسانی بهتر ما دغدغه هایی هم داریم که امیدوارم با کمک اصحاب رسانه بتوانیم آن ها را رفع نماییم.  

مدیرعامل شرکت مادرتخصصي صندوق حمایت از صنایع پیشرفته در ادامه به معرفی صندوق، خدمات و فعالیت ها و عملکرد آن در یک سال اخیر پرداخت و افزود: رسالت مهم این شرکت حمایت از صنایع پیشرفته، فناور و دانش بنیان درکشور است و خوشبختانه در یک سال اخیر علیرغم مشکلات فراوانی که با آن ها مواجه بودیم با همت همه مدیران و کارکنان بخش های مختلف صندوق عملکرد خوبی داشتیم و در ارائه بعضی از خدمات رکورد شکنی نیز داشتیم.

جایزه ملی صحا

مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته پیرامون طراحی ایده‌ای جدید در حوزه صنایع با عنوان “جایزه ملی صحا” نیزگفت: در نظر داریم برای اولین بار در کشور با همکاری مجموعه‌های ذی‌ربط اعم از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم ، وزارت صمت و سایر دستگاهای ذی ربط، به شرکت‌های برتر که بتوانند در حوزه صنایع پیشرفته، کشور را برای اولین بار با تولید محصولات دانش بنیان به خودکفایی برسانند و محصولات تولیدی آنها از دید داوران بررسی ‌شده و مورد تایید واقع گردد این جایزه به آنها تعلق بگیرد.

وی بیان کرد: جایزه ملی صحا گام بزرگ و مشوقی برای شرکت‌های دانش بنیان، فناور و مجموعه‌های دانشگاهی است که بتوانند دستاوردهای خود را به نمایش بگذارند و از این جایزه بهره‌مند شوند.

نقی پور اصل در خصوص میزان اهمیت بالای این جایزه، اظهار کرد:  ریاست اجرایی جایزه ملی صحا بر عهده وزیر صنعت خواهد بود که این نشان‌دهنده اهمیت و کیفیت این جایزه خواهد بود. این جایزه با شرایط  مختلفی مانند تسهیلات بیشتر با سود کمتر و مدت زمان بازپرداخت بیشتر به شرکت‌ها تعلق می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته افزود: امیدوارم در این بخش بتوانیم همکاری خوبی با رسانه‌ها داشته باشیم،  نقش آن‌ها در این موضوع بسیار اهمیت دارد و این رسانه‌ها هستند که می‌توانند جایزه ملی صحا را ماندگار کنند.

نقی پوراصل گفت : خوشبختانه رهبری معظم انقلاب نیز به صورت ویژه پیگیر مسائل مربوط به صنایع پیشرفته هستند و در همین راستا کمیسیون ویژه‌ای به ریاست رئیس دفترکار گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری تشکیل شده است که این موضوع نشان‌دهنده اهمیتی است که رهبری معظم انقلاب برای مسائل مربوط به صنایع پیشرفته قائل هستند و با توجه به این رویکرد مهم معتقدیم اگر برنامه جایزه ملی صحا به سمع و نظر ایشان برسد مورد توجه واقع می گردد.

در پایان این نشست از زحمات خبرنگاران حاضر با اهدای لوح تقدیر توسط رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از صنایع پیشرفته تقدیر به عمل آمد.

 

 

 

نشست خبری 2

۲۰ اَمرداد ۱۳۹۹ ۱۴:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

  • نشانی: تهران، خیابان شهید بهشتی، خیابان احمد قصیر ،خیابان دوم(پژوهشگاه)، پلاک 21 
  • شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته
  • تلفن: 3 - 88748060(021) نمابر: 88748040(021)
  • صندوق پستی : 14155 - 1333 تهران | ایران

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید